FAQ

  1. Kto może jechać na GNIAZDO?

W adapciaku może wziąć udział każdy przyszły student UAMu rekrutujący na studia I stopnia po raz pierwszy. 

  1. Czy wydarzenie GNIAZDO jest darmowe?

GNIAZDO jest wydarzeniem płatnym.

  1. Czy nocleg jest w cenie wydarzenia?

Tak, jest zapewniony nocleg i jest wliczony w cenie. 

  1. Czy będą posiłki wliczone w koszt wydarzenia?

Oczywiście zapewniamy posiłki dla uczestników.

  1. Czy bilety na komunikację miejską są wliczone w koszt wydarzenia?

Tak, jedynie dojazd na samo miejsce wydarzenia jest we własnym zakresie.

  1. Czy jeśli rozpoczęłem_am studia, ale zrezygnowałem_am z nich i rekrutuje na UAM czy mogę wziąć udział w adapciaku GNIAZDO?

Wydarzenie adaptacyjne skierowane jest dla osób, które rozpoczynają studia po raz pierwszy, dlatego osoby, które posiadały już status studenta nie mogą być uczestnikami adapciaka GNIAZDO.

  1. Czy jeśli zrobiłem_am sobie gap year między maturą, a studiami mogę wziąć udział w adapciaku GNIAZDO?

Jeśli nie rekrutowałeś_aś na studia i nie byłeś_aś jeszcze studentem to jak najbardziej GNIAZDO jest dla Ciebie!

  1. Czy mogę wziąć udział w wydarzeniu, jeśli nie będę studiować w Poznaniu tylko w filii zamiejscowej?

Jak najbardziej! Adapciak nie jest skierowany tylko do studentów i studentek kierunków realizowanych w Poznaniu. Dla osób z zamiejscówek jest to okazja poznać struktury Uniwersytetu, zobaczyć najważniejsze jego części i zintegrować się ze studentami z innych wydziałów. 

  1. Jeśli mieszkam na co dzień w Poznaniu i nie potrzebuję noclegu muszę płacić tą samą kwotę za wydarzenie?

Niestety nie ma możliwości własnego noclegu w trakcie trwania wydarzenia, dlatego wszyscy uczestnicy ponoszą ten sam koszt. Miejsce zakwaterowania jest miejscem, w którym przewidziane jest część programu, posiłki oraz integracja. 

  1. Czy obcokrajowcy mogą wziąć udział w wydarzeniu?

Oczywiście, że tak! Warunkiem jednak jest znajomość języka polskiego w stopniu komunikatywnym. Niestety mimo naszych starań i chęci nie jesteśmy w stanie przeprowadzić szkoleń z tłumaczeniem, dlatego są one skierowane do osób posługujących się polskim. 

  1. Czy będę ubezpieczony_na na czas wydarzenia?

Tak! Organizator ubezpiecza wszystkich uczestników.

  1. Co muszę ze sobą zabrać jako uczestnik wydarzenia GNIAZDO?

Tak naprawdę to wszystkie rzeczy jakich potrzebujesz do codziennego użytku 🙂 Przed wyjazdem każdy z uczestników otrzyma Infopack, w którym znajdą się najważniejsze informacje wraz z listą rzeczy, które warto ze sobą zabrać.

  1. Czy mogę zrezygnować z udziału po zapisaniu się i czy otrzymam zwrot kosztów?

Z reguły tak, wyjątkiem są sytuacje rezygnacji z uczestnictwa na ostatnią chwilę – nie dając nam szansy na zaproszenie osób z listy rezerwowej. Wszelkie szczegóły rezygnacji i zwrotu kosztów znajdziesz w regulaminie.

  1. Czy jest możliwość dostosowania programu dla osób z niepełnosprawnościami?

Oczywiście! Każdy budynek, w którym odbywać się będzie wydarzenie jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przewidziany program również nie stanowi barier, poza jednym aspektem – szkolenia nie będą tłumaczone na PJM.

  1. Czy mogę wybrać z kim będę mieszkać w pokoju podczas wydarzenia?

Jeśli jedziecie na adapciaka razem, postaramy się sprostać Waszym oczekiwaniom! Jest opcja dopasowania się w pokojach wedle preferencji, o ile każda ze stron się na to zgadza i będą do tego warunki.

  1. Jakie są możliwości transportu na miejsce adapciaka?

Transport realizowany jest we własnym zakresie. Poznań jednak jest świetnie skomunikowany z większością miast w Polsce, zarówno koleją jak i połączeniami autobusowymi. Nie ma też przeciwwskazań, aby zgadać się większą ekipą autem! W całym mieście funkcjonuje też świetnie komunikacja miejska. Wszystkie najważniejsze informacje dotyczące poruszania się po Poznaniu znajdziecie w Infopacku. Jeśli zajdzie taka potrzeba odebrania kogoś z dworca – nie ma problemu!

  1. Czy muszę uczestniczyć we wszystkich zaplanowanych aktywnościach?

Tak, uczestnik nie ma możliwości opuszczenia przewidzianych przez program aktywności i pozostania samemu w miejscu noclegu lub oddaleniu się. Wyjątkiem jest sytuacja zdrowotna, wtedy uczestnik pozostaje pod opieką członka kadry.

18.  Czy dostanę informację o tym czy jestem zakwalifikowany/a czy znajduję się na liście rezerwowej po wypełnieniu formularza?

    Tak! Wysyłamy mail i masz 10 dni na dokonanie wpłaty. Dostajesz informację o wpisaniu na listę rezerwową i w momencie nie opłacenia zapisu przez inną osobę odzywamy się ponownie do osób z listy.

    Jeśli nie ma tu odpowiedzi na Twoje pytanie, zadaj nam je! ⬇️

    https://forms.gle/StdTRE2uvmwHB81u7